Календар г.

Коментари

Форум

Здравословно хранене преди зачеването = здраво бебе
04 10 2011

Здравословно хранене преди зачеването = здраво бебе

Източник: Dreamstime

Жените, чийто хранителен режим включва бедни на мазнини и богати на фибри продукти година преди забременяване, намаляват риска от раждане на дете с вродени дефекти, съобщават учени от Медицинското училище на Стандфорския университет.

Според учените това е първото изследване от такъв мащаб, което доказва до такава степен взаимовръзката между вродените дефекти при детето и хранителния режим на майката.

Анализът на проучването показва, че при здравословен начин на хранене при жените още преди бременността случаите на раждане на деца с най-често срещаните вродени дефекти, като дефект на невралната тръба или малформации на главния и гръбначния мозък, и заешка уста, се срещат много по-рядко.

Здравословният начин на хранене всъщност осигурява на организма през първите месеци на бременността важни вещества, които са съществени за развитието на ембриона, но не винаги жената си ги осигурява с хрането. Дори и приемът им да започне от бременната, през първите един-два месеци докато разбере за състоянието си, недостигът им се отразява на структурите на ембриона, коментира проф. Сюзън Кармайкъл в Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine.

Известно е, че фолиевата киселина, един от витамините от В група, защитава срещу дефекти на невралната тръба при плода. В САЩ, например, киселината се добавя в зърнените и тестени продукти от 1998 г.

Фолиевата киселина обаче не е единственото полезно вещество, необходимо за превенцията на дефекти на невралната тръба, в това число аненцефалия и спина бифида.

В проучването са включени около 10 000 жени за периода от 1997 – 2005 г., проведено е от Центъра за контрол и превенция на заболявания на САЩ.

 

В него участват и 3411 жени, родили деца с дефекти на невралната тръба или заешка уста и 6147 жени със здрави бебета. Лекарите получават подробни сведения и за режима им на хранене много преди забременяването, като оценяват качеството му по два показателя: доколко режимът наподобява Средиземноморското хранене, чиито акцент пада върху консумацията на плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни, морски деликатеси и здравословни мазнини като зехтин; или е близък до хранене бедно на мазнини и преработени храни, но богато на фибри, плодове, зеленчуци.

И при двата режима де факто се набляга на хранене с плодове и зеленчуци и се избягват наситени мазнини, постъпващи от продукти като месо и масло.

Оказва се, че при спазване на здравословно хранене от жените, рискът от развитие на аненцефалия намалява с 36-52 %, на заешка уста с 24-34% според степента на спазване на режима.
 

{loadposition user38}
източник:
 http://www.puls.b...cy/news_8381.html

Източници »

 

Добави коментар

Защитен код
Обнови

< Предишна   Следваща >
За контакти: editors@lekarbg.com
© 2006-2012 СТРАНА Всички права запазени.