| Шоколадът е полезен |
| 08 09 2009 | |
|
Шоколадът разваля зъбите и е вреден за кожата, освен това не е здравословен. Поне така твърдят родителите, които се опитват да откажат отрочетата си от консумацията на сладкото изкушение. Противно на разпространените предразсъдъци обаче опити с животни са доказали, че какаовият прах има дори възпиращ развитието на кариес ефект. Това става ясно от изследване на технологичния институт към университета в Масачузетс. Освен това в шоколада се съдържат повече хранителни вещества отколкото в храни, смятани за здравословни. Освен на захар, мазнини и множество калории, какаовият продукт е богат и на витамините А, В1 и В2, желязо, калций, калий и фосфор. В зависимост от сорта количеството на тези вещества е в шоколада по-голямо отколкото в една ябълка, бурканче кисело мляко или порция извара. Тийнейджърите не би трябвало да се притесняват и за кожата си, защото още през 60-те години американският учен Фултон е провел с помощта на свои колеги изследване, с което е доказал, че не шоколадът е причината за появата на акне. В продължение на няколко седмици Фултон е оставил няколко младежи да преяждат с шоколад. Резултатът оборил твърдението, че именно десертът е причината за появата на неприятните пъпчици по лицето. Никой от тийнейджърите не се оплакал от кожни проблеми. Все пак това не изключва възможността при взаимодействие с други храни отделни съставки на шоколада да предизвикат акне при някои хора. Това обаче са единични случаи. /DW |
| < Предишна | Следваща > |
|---|
